InnovAward

Bekijk onderstaand artikel met promotievideo op de website van InnovAward
www.innovaward.nl


bake_off“Altijd verse Limburgse Vlaaien”

Projectbeschrijving
In eigen bakkerij jarenlang succesvol ontwikkeld en toegepast concept van bake off  Limburgse vlaaien opschalen en uitbouwen tot een internationaal succesvolle operatie. Met dit unieke bake off  concept  staat binnen 30 à 40 min. minuten een lekkere, verse Limburgse vlaai op tafel. De vlaaien zijn verkrijgbaar in verschillende diameters en zijn  gemaakt van hoogwaardige grondstoffen en worden aangeleverd in een handige bak-tray.

Projectcontext/doelstelling/aanleiding , gericht op maatschappelijke en economische relevantie
Doel:  verhoging afzet en naamsbekendheid van de authentieke Limburgse vlaai. Innovatie is vereist.
Het door Bakker Ard Gerards ontwikkelde bake-off concept  maakt het mogelijk om op elke locatie, op elk gewenst moment van de dag, een verse, authentieke Limburgse vlaai aan te bieden en speelt derhalve heel flexibel  in op de aanwezige marktbehoefte. Voordat het concept zowel nationaal als internationaal verder uitgerold kan  worden dient er nog een aantal knelpunten opgelost te worden. Deze liggen o.a. op het vlak van product- en procesontwikkeling alsmede opschalingcapaciteit.
Door samen te werken met een  middelgrote bakkerij uit d regio en kenniscentra denken we dit succesvol ter hand te kunnen nemen. Dit komt het imago van de PROVINCIE Limburg ten goede.
De te gebruiken grondstoffen zullen merendeels uit de streek gehaald gaan worden. Hierdoor profiteren ook vele lokale toeleveranciers.

Projectpartners

  • Bakkerij  Gerards – Steeghs
  • Fit2Market