Bekijk onderstaand artikel met promotievideo op de website van InnovAward
www.innovaward.nl
“Altijd verse Limburgse Vlaaien”
Projectbeschrijving
In eigen bakkerij jarenlang succesvol ontwikkeld en toegepast concept van bake off Limburgse vlaaien opschalen en uitbouwen tot een internationaal succesvolle operatie. Met dit unieke bake off concept staat binnen 30 à 40 min. minuten een lekkere, verse Limburgse vlaai op tafel. De vlaaien zijn verkrijgbaar in verschillende diameters en zijn gemaakt van hoogwaardige grondstoffen en worden aangeleverd in een handige bak-tray.
Projectcontext/doelstelling/aanleiding , gericht op maatschappelijke en economische relevantie
Doel: verhoging afzet en naamsbekendheid van de authentieke Limburgse vlaai. Innovatie is vereist.
Het door Bakker Ard Gerards ontwikkelde bake-off concept maakt het mogelijk om op elke locatie, op elk gewenst moment van de dag, een verse, authentieke Limburgse vlaai aan te bieden en speelt derhalve heel flexibel in op de aanwezige marktbehoefte. Voordat het concept zowel nationaal als internationaal verder uitgerold kan worden dient er nog een aantal knelpunten opgelost te worden. Deze liggen o.a. op het vlak van product- en procesontwikkeling alsmede opschalingcapaciteit.
Door samen te werken met een middelgrote bakkerij uit d regio en kenniscentra denken we dit succesvol ter hand te kunnen nemen. Dit komt het imago van de PROVINCIE Limburg ten goede.
De te gebruiken grondstoffen zullen merendeels uit de streek gehaald gaan worden. Hierdoor profiteren ook vele lokale toeleveranciers.
Projectpartners
- Bakkerij Gerards – Steeghs
- Fit2Market